ZDROWY- WOLNY OD OKRUCIEŃSTWA – PRZYJAZNY DLA PLANETY

Weganizm jest zdecydowanie na topie … I mam wrażenie, że nie jest po prostu kolejną dietetyczną fanaberią , ale że może rzeczywiście będzie ważnym krokiem w naszej ewolucji. Bo dlaczego w pełni rozwinięta istota miała by chcieć, nawet pośrednio, zadawać cierpienie lub przyczyniać się do zniszczenia naszej planety …?

Korzyści wynikające z rosnącej liczby wegan i wegetarian to nie tylko kwestia ochrony środowiska i etyki. Taka dieta to również ogromna różnica jeżeli chodzi o  zachowanie młodości i utrzymanie organizmu w dobrym zdrowiu. Liczne badania wykazały, że dieta wegańska przyczynia się do obniżenia poziomu cholesterolu i cukru we krwi, jak również zmniejsza objawy zapalenia stawów. Może być też bardzo pomocna jeżeli chcemy zgubić kilka kilogramów.

W badaniach przeprowadzonym przez European Journal of Clinical Nutrition w 2013 roku stwierdzono, że: „Uczestnicy, którzy ukończyli 18-tygodniowe badania, stracili 9,5 funta (4,3 kg), jeżeli byli oni przydzieleni do grupy wegańskiej, osoby z grupy kontrolnej straciły jedynie 0,2 funta (0,1 kg). Stwierdza się, że „Uczestnicy grupy wegańskiej stracili na wadze więcej, poprawiły się im również wyniki poziomu cholesterolu i cukru we krwi w porównaniu do osób na diecie  z grupy kontrolnej. „

Od wielu osób już słyszałam, że przyczyną dla której unikają wegetariańskiej i wegańskiej diety jest ryzyko związane z niedoborem składników odżywczych. I choć bardzo ścisła dieta wegańska może rzeczywiście spowodować niski poziom witamin D i B-12, co utrudnia, wchłanianie białka z posiłków. To jeżeli po prostu dodacie do swojego jadłospisu kilka ekologicznych jajek od kur z wolnego wybiegu, to oba te problemy zostaną rozwiązane. Większość innych zarzutów wydaje się być fałszywa. Weźmy na przykład żelazo:

„Absorpcja żelaza hemowego z pokarmów roślinnych jest znacznie wyższa niż nie-hemowego  . Jednakże, stężenia hemoglobiny oraz ryzyko niedokrwistości z niedoboru żelaza są podobne dla wszystkich:  wegan , wszystkożerców i wegetarian (70). Weganie często spożywają duże ilości pokarmów bogatych w witaminę C, która znacznie poprawia wchłanianie niehemowego żelaza.” The American Journal of Clinical Nutrition

________________________________

Może przekona Cię długa lista sportowców-wegan:

A oto kilka inspirujących wegan, którzy miażdżą stereotypy na temat diety roślinnej

Mój ulubiony weganin YouTuber – Vegan Hustle TV

David Hayebokser weganin

Strongman weganin, niesamowicie szybki – Dr. Amen-Ra


Ja bynajmniej nie jestem ekspertem w sprawie weganizmu, to tylko część moich własnych doświadczeń , którymi chciałam się z wami podzielić.

Jestem wegetarianką od 16 roku życia. Jednak przez lata moja dieta była bardzo dalekie od takiej, którą można aby nazwać zdrową. Uczciwie powiem, że przez ponad 10 lat żyłam na owocach, warzywach i nieprzyzwoitych ilościach słodyczy, ciast i czekolady. Na szczęście, detoksykacja i wyeliminowanie nabiału z diety  sprawiło, że nieoczekiwanie znacznie zmniejszył się mój apetyt na cukier. I chociaż czekolada i jaja są i prawdopodobnie zawsze będą częścią mojej diety. Najczęściej * jem zdrowo i teraz czuje się świetnie, a moje ciało wygląda lepiej niż kiedykolwiek przedtem.

*Sprawdź kolejny post o moim beztroskim podejściu do diety:)


Zdjęcia: Makeup Doll Cosmetics, The Black Lipstick i Nord Energi